Мирон ФУРМАН: «Існує ряд чинників, які впливають на ефективну діяльність автоперевізників»


Мирон ФУРМАН – добре знана людина у районі, адже його прізвище безпосередньо асоціюється з підприємством ПрАТ «Виноградівське АТП 12144». Наразі ж є головою наглядової ради. А віднедавна Мирон Петрович – ще й політик, депутат районної ради, член фракції партії «БПП «Солідарність», входить до складу постійної комісії з питань бюджету, фінансів, комунального майна та підприємництва. Трудову діяльність наш співрозмовник розпочинав у зовсім іншій сфері, але з часом зміг успішно реалізуватися в автотранспортній галузі. Тепер можна з упевненістю сказати, що такий вибір був правильний, бо сьогодні підприємство працює досить ефективно, а також постійно розвивається.

– Мироне Петровичу, розкажіть, будь ласка, з чого почалася діяльність підприємства?
– Крім своєї основної роботи, я вирішив спробувати сили як підприємець і обрав напрям діяльності – пасажирські перевезення. Планувалося запустити кілька маршруток, адже на початку двотисячних в області автотранспорту критично не вистачало. Нам пропонувалося обслуговувати на вибір Берегівський або Виноградівський район. Позаяк моя мала батьківщина Виноградівщина, то саме тут вирішив розпочати діяльність. Справа потроху налагоджувалася і з часом до неї долучилися інші члени моєї родини. Із занедбаного Виноградівського АТП вдалося створити доволі успішне автопідприємство ПрАТ «Виноградівське АТП-12144». Звичайно для цього довелося докласти чималих зусиль. Ми не тільки відновили роботу автобази, а й поступово оновили весь автотранспорт. На сьогодні Виноградівське АТП – це спеціалізоване підприємство, де трудяться кваліфіковані інженери, механіки, диспетчери, водії, слюсарі, медики. Кожного дня на лінію випускається до 40 одиниць транспорту. Наше підприємство здійснює міжміські, приміські і міські перевезення, а також надаємо послуги на довіз працівників на підприємства міста та району. Крім того, виконуємо інші додаткові замовлення на перевезення пасажирів. Тобто, автотранспортне підприємство – це своєрідний живий організм, який постійно працює, розвивається і потребує щоденної  уваги. Радію, коли показники АТП зростають, коли вдається втілити в життя якийсь задум. У такі моменти розумієш, що твоя праця, зусилля і витрачений час принесли певний  результат.
– На Вашу думку, що є запорукою ефективної діяльності підприємства?
– Однією з головних умов ефективної діяльності будь-якого підприємства є сприятливий моральний клімат у колективі. Але існує багато інших факторів, які не дають розвиватися, зокрема, нашому підприємству, серед яких, насамперед, нелегальні перевізники. Якщо контролюючі органи не наведуть порядок із «нелегалами», то це може призвести до того, що на таких ділянках, як Виноградів – Велика Копаня і Виноградів – Широке (та й інші) через збитки, нанесені ними, нам доведеться припинити перевезення на даних маршрутах. До того, які, на відміну від нас, не сплачують державі податків, адже заробляють самі на себе. Ще один чинник, який впливає на ефективність роботи – це здороження палива, піднімаються ціни на запчастини. А через найбільшу нашу проблему – погані дороги, автотранспорт часто виходить із ладу і постійно потребує проведення ремонтів. Хоча працюємо стабільно, намагаємося створювати комфортні умови праці, своєчасно виплачуємо заробітну плату, але інколи відчуваємо нестачу кадрів. А це теж важливий чинник, який впливає на зниження ефективності нашої праці. Дуже хочеться, щоб мешканці Виноградівщини отримували якісні послуги з автоперевезення. Адже за останні роки кількість автоперевізників у краї значно скоротилася. До прикладу, найбільший район – Тячівський немає автотранспортного підприємства.
– Крім основної професійної діяльності, Ви є депутатом районної ради. Поділіться своїм першим досвідом роботи на депутатському поприщі.
– Раніше я тримався подалі від політики, хоча неодноразово були пропозиції брати участь у виборах. У мене була улюблена справа, якій повністю себе присвятив.  Але, коли поступила чергова пропозиція, я погодився балотуватися від політичної сили «БПП «Солідарність» і представляти громаду села Черни в районній раді. До виборів провів неодноразові зустрічі з мешканцями, під час яких піднімалися і обговорювалися важливі питання, які потребують вирішення. А ще я зробив для себе такий висновок, що попередня влада майже не звертала увагу на проблеми сіл Черна, Хижа і Новоселиця. Адже тут необхідно проводити ремонти і в навчальних закладах, і будинках культури та амбулаторіях, а дороги – це окреме питання. Над цими основними проблемами й буду працювати. Звичайно, районні депутати вирішують проблеми не одного села, а цілого району і, насамперед, голосують за найболючіші питання. На жаль, часто позитивному вирішенню на заваді стає брак коштів. Тому не даю голослівних обіцянок виборцям, а намагаюся робити на результат. Я постійно в курсі справ і життя села. Жодне звернення громади не залишається поза увагою. Зокрема, своїм депутатським зверненням зініціював виділення коштів на ремонт дороги Королево – Черна, частину якої вже зроблено. Крім того, розроблені проектно-кошторисні документації на ремонт двох вулиць у селі Черна і буду добиватися виділення коштів на проведення цих робіт. У нас налагоджена тісна співпраця з сільським головою, керівниками ДНЗ та школи. Відрадно, що вдалося позитивно вирішити питання з поточним ремонтом у дошкільному закладі, а також у сільській школі, де на виділені кошти буде викладено тротуарною плиткою подвір’я.
Минулого року разом із сільським головою Михайлом Чонкою напередодні різдвяних свят ми відвідували малозабезпечених сельчан, одиноких людей, яким надали одноразову матеріальну допомогу. Крім того, постійно долучаюсь фінансово та беру участь у різноманітних заходах, присвячених Дню дошкілля, Святого Миколая, першому і останньому дзвонику, вечорницях, днях села, а також допомагаю релігійним громадам, надаю безкоштовно транспорт для паломницьких поїздок та випускникам на відпочинок. Взагалі, мені хочеться, аби цей етап моєї депутатської діяльності був плідним і докладаю всіляких зусиль, щоби допомогти своїм виборцям.
– Часом трапляються неприємні інциденти через перевезення пільговиків. Роз’ясність, будь ласка, які категорії населення мають право на пільговий проїзд?
– На підприємстві регулярно проводяться інструктажі з водіями щодо дотримання Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту, в т.ч. щодо пільгових перевезень, ввічливого та тактовного ставлення до пасажирів. Узагалі проблема пільгових перевезень є актуальною. Адже відомо, що в державному бюджеті кошти на компенсацію за пільгові перевезення взагалі були не передбачені, і відшкодування перекладено на місцеві бюджети. Але коштів завжди бракує. Тому ми прийняли рішення за власний рахунок на пільгових умовах перевозити: інвалідів І групи по зору та їх супроводжуючих; всіх інвалідів І групи; учасників АТО та членів сімей загиблих в АТО; інвалідів Другої світової війни; ліквідаторів та потерпілих від катастрофи на ЧАЕС І та ІІ категорії та учасників бойових дій.
– Як Вам вдається поєднувати так багато різних справ?
– Можу впевнено сказати, що я живу роботою. Якщо ти любиш свою справу, то вона обов’язково буде успішною. Я щасливий, бо маю прекрасну родину, яка є моєю підтримкою. На роботі і вдома ми живемо однією роботою, є однодумцями і в депутатських справах. Навіть у випадку невдач, якщо в сім’ї панує порозуміння, тоді й будь-яку проблему під силу здолати.
– Напередодні Дня автомобіліста і дорожника, що би Ви побажали колегам і всім водіям?
– Користуючись нагодою, вітаю водіїв-професіоналів та любителів, а також дорожників із професійним святом. Щиро бажаю міцного здоров’я, щастя, добробуту, нових трудових здобутків, подальшої успішної та безаварійної роботи. А найголовніше, щоб для них були зроблені хороші автомобільні дороги європейського зразка.    
Розмовляла Любов ТОКАЧ