З 19 по 23 грудня у Виноградівській гімназії був проведений тиждень соціального педагога. Його мета: розширення знань учнів про особливості роботи шкільного соціального педагога; активізація пізнавальної активності учнів, пропаганда навичок конструктивного спілкування; розвиток творчості учнів, вміння висловлювати власну думку, розкриття творчого потенціалу учнів;
допомогти дітям краще пізнати один одного.
Протягом тижня проведено ряд заходів. Дуже пізнавальною була акція «Мудрі повчання». Зранку, коли всі учні ще лише приходили до школи, помічники соціального педагога пропонували кожному вибрати з чарівної скриньки мудре повчання великих вчених, яке в подальшому обов’язково знадобиться та буде повчальним для учнів. Учні 7-Б класу проводили на перервах експрес-інтерв’ю на тему «Твоє ставлення до гімназії». Акцентували увагу на таких запитаннях: Чи подобається вам життя гімназії? Що найбільше подобається? Що б ви хотіли змінити в шкільному житті? З яким настроєм найчастіше йдете до школи? Чи є у нашому закладі вчителі, які гідні високої поваги? Чи хотіли б ви, щоб вас згадували у гімназії після її закінчення? А от учні 5-9 класів створювали колажі на тему «Наш клас такий…».
Оригінальною була акція «Стіна нашого настрою». Вчителям і учням, які приходили в гімназію, пропонували за допомогою кольорових маркерів визначити, з яким настроєм вони прийшли в школу (певний настрій відображав відповідний колір, наприклад, жовтий символізував піднесений настрій, чорний – поганий). Те ж саме пропонувалось зробити і в кінці дня. Результати вивішувались на стенді.
Була і презентація «Оптимізм» задля зняття внутрішнього напруження, з метою розслаблення і підняття настрою гімназистів. Розвивальне заняття з учнями 5-Б класу «Усе в твоїх руках» проводили з метою формування позитивної моральної спрямованості учнів, відповідальності за власні вчинки.
Розвивальне заняття «Оминаймо гострі кути» з учнями 7-Б класу мало навчити хлопців та дівчат опанувати ефективні способи запобігання й розв’язання конфліктів, розвивати конструктивні способи взаємодії й закріплювати навички безконфліктного спілкування в дитячому колективі; розвивати інтерес до себе, формувати первинні навички самоаналізу; розвивати форми і навички особистісного спілкування в групі однолітків, способи взаєморозуміння.
Брейн-ринг між 7-А і 7-Б класами «Світ професій» проводили з метою привернути увагу учнів до питання вибору професії та її значення, звернути увагу на фактори, що обумовлюють вибір людиною тієї або іншої спеціальності, поговорити про помилки, які допускаються при обиранні професії, наголосити на важливості прийняття правильного вибору фаху для подальшого щасливого життя.
Відкрити себе для себе ж самого мала на меті діагностика «Пізнай себе». Школярам потрібно було вибрати із п’яти запропонованих геометричних фігур для себе одну, найпривабливішу. За здійсненим вибором дізнатися більше про себе, про свій внутрішній світ.
Загалом тиждень соціального педагога для наших гімназистів був різноманітним та цікавим, а головне – пізнавальним, адже вони мали змогу зазирнути у свій внутрішній світ.
Анжеліка Лучкей,
соціальний педагог Виноградівської гімназії