Працює задля гармонійного розвитку дітей

День психолога в Україні відзначається вже традиційно. Психологія – це наука, що вивчає поведінку, психіку і психічні процеси людини. У сучасному світі все частіше виникають потреби у послугах психолога. Це стосується не тільки дорослих, а, в першу чергу, дітей шкільного віку. Про те, як часто звертаються учні до шкільного психолога, щоб отримати консультацію, пораду, який їхній вік та що їх насправді хвилює нині ми вирішили запитати у шкільного психолога Новосільського навчально-виховного комплексу з 10-річним стажем Наталії Турані:
— Після закінчення Рівненського міжнародного економіко-гуманітарного університету ім. Дем’янчука відразу почала працювати у цій школі. Спеціальність обрала випадково, але за роки своєї роботи впевнилася в тому, що вибір зробила правильний. Я вважаю, що головним завданням психолога у школі є забезпечення нормального процесу психічного становлення дітей, розвиток у них логічного мислення. Ці навички формують цілісну особистість учня та орієнтують його на успішне досягнення поставленої мети. Тому психологічна робота організована насамперед відповідно до інтересів самого учня. Ми, в свою чергу, розвиваємо особистість, вчимо їх виявляти причини труднощів у навчанні, а також самостійного вирішення різних питань, — розказує Наталія Володимирівна.
— Вважаю, що уроки психології є дуже корисними для виховання школярів. Але, задля успішних результатів й батьки повинні докладати максимум зусиль. На жаль, вони досить часто відсутні, тому, що постійно у пошуках кращих заробітків, а втрачений час з дітьми стараються «відкупити» дорогими речами, планшетами та комп’ютерами. Це призводить до втрати здорового способу життя власної дитини, а у майбутньому – до психічних розладів. Дітям, в першу чергу, потрібні увага, ласка та любов, жива бесіда. У сучасному світі є багато таких сімей, в яких розлучаються батьки, що для більшості дітей є трагедією. Не всі вони можуть це пережити без психологічної підтримки. Не менш важливим питанням є соціальне забезпечення дитини і те середовище, в якому живе учень. Адже, будь-яка психологічна бесіда чи заняття будуть марними, якщо дитина прийде додому, а там усе навпаки. На жаль, батьки та учні, не завжди звертаються вчасно за допомогою. Підходять до мене вже тоді, коли невзмозі вирішити свої проблеми, або коли вже дитина у безвихідній ситуації. На мою думку, якщо обговорювати ситуацію на початковій стадії, то це дозволяє ефективніше допомагати учням у вирішенні їхніх проблем та налагодженні стосунків між собою, батьками та вчителями, — ділиться думками Наталія Турані. – Відрадним є те, що деякі діти та їх батьки не ганьбляться звертатися за допомогою. З ними обговорюємо проблемні питання, шукаємо шляхи їх вирішення, а також коригуємо емоційну поведінку дитини. Для цього використовую різноманітні форми психологічної роботи: індивідуальні консультації, тренінги, малювання (для початківців) та інші.
Хочу зазначити, що психолог працює для людей. Якщо мене чекають, якщо я комусь потрібна, або якщо за час роботи я допомогла хоча б кільком учням, то, вважаю, що живу недарма. Психолог, на жаль, не може вирішити всі проблеми учнів або тих осіб, котрі звернулися по допомогу. Багато чого залежить і від самої людини. Якщо вона готова змінювати щось у собі на краще, якщо докладатиме максимум зусиль для досягнення бажаної мети – тоді й консультація чи психологічна допомога будуть корисними і плідними. Переконана, що психолог повинен нести добре, мудре, позитивне, сіяти в душах дітей любов, повагу, взаєморозуміння та добро. До цього мають долучатися й батьки, адже якщо разом зможемо забезпечити дитину гармонійним розвитком, то в майбутньому ця спільна праця принесе користь та задоволення, — на такій позитивній ноті завершила свою розповідь наша співрозмовниця. А нам, батькам, залишається прислухатися до її порад і огорнути своїх діток увагою та любов’ю.
Ріта Мезей