Міжлісна гімназія Вилоцької селищної ради приймала гостей з Міжнародного фонду охорони здоров҆я та навколишнього середовища «Регіон Карпат» NEEKA з Мукачева. На запрошення директорки закладу освіти Наталки Шкірі приїхали психологи Андрій Несух та Наталія Квайдер.
Два рази на рік, як і кожний заклад освіти, дирекція гімназії проводить батьківські збори. Щоб урізноманітнити «меню» порядку денного, були запрошені спеціалісти. Попри вибори голови гімназійного батьківського комітету, його заступника та членів (відповідно ними стали – Чуп Р., Комаромі Г., Паллаг Г., Ковач Є., Газдик М.) велась мова про культуру поведінки, режиму дня, підготовку домашніх завдань, харчування, естетики в одязі та його призначення для різних цілей, віку, благоустрій тощо.

Акцент робився на користі та шкоді гаджетів. Андрій Юрійович розповів про те, як мозок налаштований на сприйняття різної інформації, в тому числі з гаджетів. У кожному винаході є свої плюси і мінуси. Саме наголос робився на мінусах.
Батьки отримали інформацію, що таке стрес, «ломка» від заборони користування телефоном дітям до «безконечності». Було наголошено скільки часу і якій категорії дітей дозволяється користуватись мобільним телефоном без шкоди для здоров’я. Наголошувалось на тому, що часте використання гаджетів призводить до того, що мовний апарат поступово починає перероджуватись. Чому? Тому, що його «створено» для живого спілкування. Ми знаємо, якщо механізм довго не використовується, він іржавіє. Аналогічно таке стається з м’язами мовного апарату, вони атрофуються. Це може трапитись в тому випадку, якщо діти часто спілкуються завдяки друкованим повідомленням до адресата, а емоційним проявом вибиратимуть смайлик, замість інтонації, тембру голосу, які зазвичай чують при живому спілкуванні. Отже, діти набувають рис глухо-німих. Це видно і по тому, коли потрібно дати усну відповідь на поставлене запитання, учні відчувають дискомфорт, лізуть за словами в кишеню, але і там, іноді, буває порожньо. З цим погодились і ми, вчителі.

Послухали і про те, як мозок може робити опір різним потокам інформації, що здатний накопичувати, що сприймати, а що відфільтровувати. Батьки давали запитання спеціалістам, а вони в свою чергу відповідали в доступному форматі.
Питання про насильство в закладі освіти роз’яснювала Наталія Квайдер.
Дивлячись з боку на батьків, напрошується висновок, що як багато вони не знають про «іграшку» що створює тишу і комфорт для них. Фахівці не раз наголошували, що батькам потрібно спілкуватись зі своїми дітьми, знати їхні проблеми, вчити, як їх подолати та вирішувати, щоб діти відчували батьківське тепло, від обіймів, щоб чули батьківську та материнську мову. Як сказав Антуан де-Сент-Екзюпері, що «Єдина справжня розкіш – це розкіш людського спілкування».
Батьки повинні бути прикладом у всьому для своїх чад. Тільки тоді буде гармонія в сім’ї, яка є маленькою державою, а вже звідти випливає, що тоді буде гармонія у суспільстві і великої держави. Фахівці принесли інформаційні буклети в подарунок як для батьків, так і для вчителів.
Отже, нові люди, які приходять до закладів освіти на запрошення дирекції, з цікавою та навчальною метою, можна порівняти з ковтком свіжого повітря.
Від імені всіх слухачів пізнавальної лекції, хочу подякувати Андрію Юрійовичу та пані Наталії, що викроїли час приїхати з Мукачева до нашої сільської глибинки.
Це була зустріч фахівців з батьками, але планується найближчим часом і зустріч учнів з фахівцями.
Наталія ШКІРЯ
директорка Міжлісної гімназії Вилоцької селищної ради