Вчитель з Пийтерфолвівської громади увійшов до списку 26 педагогів із Закарпаття, котрі стали освітніми експертами з проведення інституційного аудиту

Про це пише Управління Державної служби якості освіти у Закарпатській області на сайті «Освітній портал Закарпаття». У дописі зазначають, що одним із пріоритетних завдань на шляху розвитку Закарпатської області є питання підвищення якості освіти, адже якісна освіта є ключовим фактором для формування освіченого суспільства та забезпечення конкурентоспроможності регіону. Важливим інструментом у цьому напрямку є інституційний аудит, який допомагає закладам освіти вдосконалювати їхню діяльність.

– Інституційний аудит – це дієвий інструмент для покращення якості освіти в школах. Його проведення дає можливість отримати об’єктивну оцінку якості освітньої діяльності закладу, визначити його сильні та слабкі сторони, а також розробити план дій щодо вдосконалення якості надання освітніх послуг у конкретному закладі освіти, – зазначає начальниця управління Державної служби якості освіти у Закарпатській області Марія Сігетій.

Для належної роботи аудиту залучають кваліфікованих експертів, які неупереджено та об’єктивно зможуть оцінити всі аспекти роботи закладу освіти. В управлінні Державної служби якості освіти у Закарпатській області зазначають, що робота освітніх експертів під час інституційного аудиту полягає не тільки  в тому, щоб комплексно вивчити й проаналізувати діяльність школи, а перш за все вони прагнуть розкрити потенціал кожного закладу освіти, наголосити на його перевагах та запропонувати шляхи покращення.

У нашій області у 2024 році пройшли навчання та отримали відповідні сертифікати 26 педагогів та педагогинь. Серед них освітяни Ужгородської, Мукачівської, Чопської, Солотвинської, Бедевлянської, Нересницької, Дубівської, Пийтерфолвівської, Холмківської громад. Наразі в краї є 226 освітніх експертів з проведення інституційного аудиту закладів загальної середньої освіти (серед них директори, їх заступники та вчителі закладів загальної середньої освіти; працівники Закарпатського інституту післядипломної освіти, місцевих відділів освіти, Ужгородського національного університету, центрів професійного розвитку педагогічних працівників, інклюзивно-ресурсних центрів).

Що роблять освітні експерти під час інституційного аудиту у закладі освіти?

  • спостерігають за освітнім середовищем;
  • відвідують навчальні кабінети, спортзал, актову залу та інші приміщення школи;
  • спостерігають за поведінкою та спілкуванням учнів між собою та з учителями поза уроками;
  • вивчають, наскільки діти почуваються вільно та безпечно, наскільки середовище школи їм «належить»;
  • спостерігають за проведенням окремих навчальних занять. Водночас освітні експерти не втручаються в освітній процес, не роблять зауважень та не дають порад вчителю, а є лише спостерігачами під час занять;
  • проводять інтерв’ю з директором та його заступниками;
  • анкетують вчителів, учнів, та їхніх батьків. Важливою частиною аудиту школи є дослідження думки учасників освітнього процесу (що самі учні та їхні батьки кажуть про якість освіти у їхній школі, якою є думка вчителів);
  • вивчають документацію школи.

Залежно від чисельності педагогічних працівників школи експертна група може складатись із 3–12 осіб. Етап роботи експертів у закладі триває 5–10 робочих днів. Втім, сама процедура аудиту займає більше часу, включаючи підготовчий етап та складання документації за результатами аудиту.

Освітні експерти роблять значний внесок у покращення якості освіти у нашій області та сприяють створенню безпечного, комфортного освітнього середовища для юних закарпатців. «Головна мета інституційного аудиту – не карати, а допомагати закладам освіти Закарпаття ставати кращими», – зазначила начальниця управління Державної служби якості освіти у Закарпатській області Марія Сігетій.

 

Марія Миколаївна надала нам список експертів з інституційного аудиту по Берегівському районі за весь період.

 

– Віра Павлівна БАЛАЖ – Виноградівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1 Виноградівської міської ради

– Світлана Іванівна ВАСЬКО – Королівська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів № 1 Королівської селищної ради

– Михайло Михайлович ГЛІНКО – Перехрестівська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат І-ІІ ступенів

– Габріелла Степанівна ГОМОКІ – Виноградівська ЗОШ І-ІІІ ступенів №3 імені Жігмонда Перені Виноградівської міської ради Закарпатської області  (звільнена з посади)

– Наталія Семенівна ГРИГОРЯК – Чепівський закладк загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Пийтерфолвівської сільської ражи Берегівського району Закарпатської області

– Валентина Іванівна ГРИМУТ – Королівський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів №1 Королівської селищної ради Закарпатської області

– Йосип Йосипович ЖОДАНІ – Виноградівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №4 Виноградівської міської ради Закарпатської області

– Наталія Валентинівна ЗАРІЦЬКА – Підвиноградівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Виноградівської міської ради

– Оксана Ласлівна ІВАНИШ – Фанчиківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Виноградівської міської ради

– Володимир Михайлович КЕНИЙЗ – Берегівський ліцей “Платан” Берегівської міської ради

– Алла Іванівна КІСЕЛЬОВА – Перехрестівська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат І-ІІ ступенів

– Оксана Олександрівна КІШ – Оноцька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Виноградівської міської ради

– Леся Йосипівна КРІЧФОЛУШІ – Веряцька гімназія Королівської селищної ради

– ЛОЗЮК Тетяна Федорівна – Королівський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів №1 Королівської селищної ради

– Василь Васильович ЛУКАНИНЕЦЬ – Виноградівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №2 Виноградівської міської ради

– Віта Степанівна МАДЯР – Карачинський греко-католицький ліцей імені єпископа Олександра Стойки

– Максим Йосипович МОЛНАР – Виноградівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №4 Виноградівської міської ради

– Ольга Андріївна ПІПАШ – Навчально-виховний комплекс “Новосільська загальноосвітня школа I-III ступенів – дошкільний навчальний заклад” Вилоцької селищної ради

– Ганна Юріївна ПОПОВИЧ – Виноградівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1 Виноградівської міської ради

– Марія Юріївна РОМАН – Широківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Виноградівської міської ради

– Лілія Йосипівна РУСІНКО – Виноградівська гімназія Виноградівської міської ради

– Василь Васильович РЯБЕЦЬ – Чорнотисівський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Пийтерфолвівської сільської ради Берегівського району

– Сергій Євгенович СЕМЙОН – Управління освіти і культури Берегівської міської ради

– Вікторія Михайлівна СІЧ – Виноградівська загальноосвітня школа I-III ступенів №2 Виноградівської міської ради Закарпатської області

– Оксана Георгіївна СКЛЯРОВА – Ліцей імені Т.Г. Шевченка Берегівської міської ради Закарпатської області

– Мирослав Васильович СТЕСОВИЧ – Виноградівська вечірня (змінна) школа ІІІ ступеня Виноградівської міської ради

– Анжеліка Михайлівна УЛИГАНЕЦЬ – Бакошський ліцей імені Івана Франка Батівської селищної ради Берегівського району

– Олександр Степанович ФАТУЛА – Ліцей імені Т.Г. Шевченка Берегівської міської ради

– Анжеліка Михайлівна ФУДЕЛЛА – Відділ освіти, культури, молоді, спорту і туризму Пийтерфолвівської сільської ради

– Іванна Іванівна ХІМІЧ – Бакошський ліцей імені Івана Франка Батівської селищної ради Берегівського району

– Мирослава Михайлівна ЧІЗМАР – Великокопанська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Виноградівської міської ради

– Федір Федорович ЧОНТОШ – Оклігедьська гімназія Пийтерфолвівської сільської ради Берегівського району

– Андріана Іванівна ШІМОН – Квасівська гімназія-філія Великоберезького закладу загальної середньої освіти імені Добраі Петера Великоберезької сільської ради Берегівського району

– Маріанна Василівна ЯБЛОНСЬКА – Ліцей імені Т.Г. Шевченка Берегівської міської ради

– Ірина Миколаївна ЯКИМЧУК – Яношівський ліцей Берегівської міської ради

Цьогоріч пройшов навчання тільки один педагог з берегівщини – Федір Федорович ЧОНТОШ (вчитель фізичної культури) – Оклігедьська гімназія Пийтерфолвівської сільської ради.