Правозахисник Василь Попович звернувся із скаргою в Управління патрульної поліції щодо стану дороги між селами Великі Ком’яти та Заріччя

Кілька років підряд відрізок автодороги між селами Великі Ком’яти Виноградівської тергромади та Заріччя Хустської тергромади водії проїжджають повільно, зиґзаґами і з нецензурною лексикою. Дорожне покриття тут бажає бути кращим. Правозахисник Василь Попович звернувся із скаргою в Управління патрульної поліції в Закарпатській області. Адже глибокі та гострі ями не тільки псують транспортні засоби, а й можуть призвести до аварійних ситуацій. Пан Василь, керуючись викладеним у статтях 1, 19-20 Закону України «Про звернення громадян», просить скласти протокол на балансоутримувача за ст. 152 КУпАП за не проведення поточного ремонту (текст скарги додаємо).

Разом з Василем Поповичем ми вирушили на той відрізок дороги, що виглядає наче решето і зробили заміри ям. У найглибшій у воді втопилася позначка рулетки з відміткою 10 см. А от для заміру найдовшої не вистачило рулетки довжиною 470 см.  

Правозахисник Василь Попович для наших читачів також порушив кілька важливих питань:

– Чия компетенція утримувати і фінансувати роботи по дорожньому покриттю?

Всі учасники дорожнього руху мають право на безпечне пересування, де визначальними належні умови по утриманню дорожнього покриття.

Законодавством і ЗУ «Про місцеве самоврядування в  Україні», ЗУ «Про дорожній рух», ЗУ  «Про автомобільні дороги» визначено:

– власником доріг в межах певної території є орган місцевого самоврядування – сільські чи міські ради ОТГ, які створюють комунальні підприємства чи по конкурсу визначають балансотримувачів доріг, виступають замовниками послуги, укладають договори по утриманню, фінасують роботи, підприємста є виконацями робіт по  утриманню дорожнього покриття та дорожньо-автомобільної інфраструктури. Це – покриття, дорожні

знаки, покоси узбіччя тощо.

– Які вимого до дорожнього покриття?

– «Єдині правила ремонту і утримання автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, правила користування ними та охорони» ЗАТВЕРДЖЕНО постановою Кабінету Міністрів України від 30 березня 1994 р. № 198 п.37-40. Всі дорожні об’єкти підлягають інвентаризації та паспортизації власниками дорожніх об’єктів, підприємствами та організаціями, що забезпечують їх ремонт та утримання. Якість робіт по ремонту та утриманню об’єктів повинна відповідати вимогам комфортності, економічності та безпеки дорожнього руху. Роботи з ремонту та утримання дорожніх об’єктів повинні виконуватися відповідно до Технічних правил ремонту і утримання вулиць та доріг населених пунктів, затверджених наказом Мінрегіону від 14 лютого 2012 р. № 54, ДСТУ 3587:22 «Безпека дорожнього руху. Автомобільні дороги. Вимоги до експлуатаційного стану», ДСТУ 8749:2017 «Безпека дорожнього руху. Огородження та організація дорожнього руху в місцях проведення дорожніх робіт».

ДСТУ 3587:22 Безпека дорожнього руху. Автомобільні дороги. Вимоги до експлуатаційного стану гранична глибина окремих осідань, ям чи вибоїн не повинна перевищувати 4 сантиметрів,

– пп. в п. 6.14Технічних правил ремонту і утримання вулиць та доріг населених пунктів, затверджених наказом Мінрегіону від 14 лютого 2012 р. № 54. Якщо глибина вибоїн перевищує 5 см, то в нижній шар укладають чорний щебінь фракції 20-40 мм з подальшим його розклинюванням чорним щебенем фракції 5-15 мм, а у верхній шар – чорні висівки фракції 0-5 мм.

– Як захисти свої права?

Повідомити у 102. Але дієвіші письмові звернення з реєстрацію в органах поліції, адже саме вини згідно ст. 23 ЗУ «Про національну поліцію», ст.140 КУпАП 140. Порушення правил, норм і стандартів при утриманні автомобільних доріг і вулиць, невжиття заходів щодо своєчасної заборони або обмеження руху чи позначення на автомобільних дорогах і вулицях місць провадження робіт.

Порушення правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху при утриманні автомобільних доріг і вулиць, залізничних переїздів, інших дорожніх споруд, невжиття заходів щодо своєчасної заборони або обмеження руху при виникненні умов, які загрожують безпеці руху, або неприйняття своєчасних заходів до відновлення безпечних умов для руху, тягнуть за собою накладення штрафу на посадових осіб у розмірі шістдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

ПЕРШ ЗА ВСЕ ПО ЗВЕРНЕННЮ:

– ВИЇЗД ПОЛІЦІЇ ТА  СКЛАДАННЯ АКТУ ОБСТЕЖЕННЯ ДОРОГИ НА МІСЦІ З ЗАМІРАМИ ТА ПРИЛАДАМИ, ЩО МАЮТЬ СЕРТИФІКАТИ ПОВІРКИ;

– ПОСТАНОВА ШТРАФ 1020 ГРН. НА КЕРІВНИКА І ВИМОГИ УСУНУТИ (РЕМОНТ ПОТОЧНИЙ ЯМКОВИЙ).

Зауважимо що під час війни має здійснюватися тільки поточний, ямковий ремонт.

Про подальший перебіг подій будемо інформувати.

Наталія Кобаль